Hobby Lobby, the Affordable Care Act, and the Constitution
Buch, Englisch, 80 Seiten, Format (B × H): 145 mm x 218 mm, Gewicht: 249 g
ISBN: 978-1-137-48467-3
Verlag: Palgrave MacMillan Us
An expanded version of a series of debates between the authors, this book examines the nature of corporate rights, especially with respect to religious liberty, in the context of the controversial Hobby Lobby case from the Supreme Court's 2013-14 term.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Religionswissenschaft Religionswissenschaft Allgemein
- Rechtswissenschaften Wirtschaftsrecht Handels- und Gesellschaftsrecht Handelsrecht, HGB, Handelsvertreter- und -maklerrecht
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politikwissenschaft Allgemein Politische Theorie, Politische Philosophie
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziologie Allgemein
Weitere Infos & Material
Table of Contents Acknowledgements Introduction 1. What Rights Do Corporations Have? 2. Corporate Personhood and Religious Liberty 3. The Broader Implications of Hobby Lobby: Is There a Slippery Slope? 4. The Ruling: What Does It All Mean? Conclusion Bibliography