Buch, Englisch, 154 Seiten, Format (B × H): 161 mm x 240 mm, Gewicht: 405 g
The Rise of Print Culture in China's Northern Song Dynasty
Buch, Englisch, 154 Seiten, Format (B × H): 161 mm x 240 mm, Gewicht: 405 g
ISBN: 978-1-032-34527-7
Verlag: Routledge
This book will be an essential read for students and scholars of Asian studies, Medieval studies, and those with a focus on print history and Chinese studies.
Zielgruppe
Academic, General, Postgraduate, Professional, Undergraduate Advanced, and Undergraduate Core
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Weltgeschichte & Geschichte einzelner Länder und Gebietsräume Geschichte einzelner Länder Asiatische Geschichte
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Mediensoziologie
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften
- Geisteswissenschaften Literaturwissenschaft Literaturen sonstiger Sprachräume Ost- & Südostasiatische Literatur
Weitere Infos & Material
1. Introduction: The Status of Song Print 2. Print and Canons at the Founding of the Song Dynasty 3. Print, Classics, and the Road to Philosophy 4. The Role of Print in 11th-Century Literati Culture 5. Print Culture as Visual Culture