E-Book, Englisch
Freeman / Parmar / Martin The Power of And
1. Auflage 2020
ISBN: 978-0-231-54789-5
Verlag: De Gruyter
Format: EPUB
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)
Responsible Business Without Trade-Offs
E-Book, Englisch
ISBN: 978-0-231-54789-5
Verlag: De Gruyter
Format: EPUB
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)
The Power of And offers a new narrative about the nature of business, revealing the focus on responsibility and ethics that unites today’s most influential ideas and companies. R. Edward Freeman, Kirsten E. Martin, and Bidhan L. Parmar detail an emerging business model built on five key concepts.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Betriebliches Energie- und Umweltmanagement
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensorganisation, Corporate Responsibility Unternehmensethik
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Unternehmensorganisation & Entwicklungsstrategien
Weitere Infos & Material
Acknowledgments
1. The New Story of Business
2. What’s Wrong with the Traditional Story of Business
3. Purpose and Profits
4. Stakeholders and Shareholders
5. Society and Markets
6. Humanity and Economics
7. Business and Ethics
8. Realizing the New Story
Notes
Index