Buch, Englisch, 148 Seiten, Format (B × H): 145 mm x 218 mm, Gewicht: 3109 g
ISBN: 978-1-137-48962-3
Verlag: Palgrave MacMillan Us
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Unternehmensführung
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Forschung & Entwicklung (F&E), Innovation
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Strategisches Management
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Wirtschaftsmathematik und -statistik
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Internationale Wirtschaft Entwicklungsökonomie & Emerging Markets
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensorganisation, Corporate Responsibility Selbstständige & Freiberufler
Weitere Infos & Material
Foreword by Professor Martin Curley Acknowledgements Note from the Author Introduction: Knowing and Not Knowing, by John Edmondson The Role of Creative Ignorance as a Willing Action 1. Why Is Creative Ignorance Important? 2. Introducing Path finders and Path Creators 3. The Embrace Between Science and Entrepreneurship 4. The Unity of Opposites 5. Ambitious Entrepreneurs 6. Creation out of Nothing The Portraits 7. Experimental Theatre: Path Finders and Path Creators Take To the Stage 8. Portrait of Path Finders 9. Path Finders of 'Made in Italy' 10. Portrait of Path Creators 11. Looking for Path Creators of the Grand Unification between Manufacture and Culture. The Opera Houses Case 12. Path Creators of the Third Millennium University Epilogue: Traveling to the No Comfort Zone and Reaching the Flow Zone Selected Bibliography ?