Fleer | Technologies for Children | Buch | 978-1-107-56156-4 | sack.de

Buch, Englisch, 312 Seiten, Format (B × H): 178 mm x 254 mm, Gewicht: 579 g

Fleer

Technologies for Children

Buch, Englisch, 312 Seiten, Format (B × H): 178 mm x 254 mm, Gewicht: 579 g

ISBN: 978-1-107-56156-4
Verlag: Cambridge University Press


Technologies for Children presents a comprehensive array of contextual examples for teaching design and technology to children from birth to twelve years. Aligning with the Australian Curriculum - Technologies, this book focuses predominantly on design technologies, with special reference to digital technologies. It provides both theory and practical ideas for teaching infants, toddlers, preschoolers and primary children. Each chapter explores a different approach to teaching technologies education, along with elements of planning such as project management, achievement standards and pedagogy. Technologies for Children provides a framework for critiquing these approaches in order to make informed choices about them. Drawing on over 25 years of experience, Marilyn Fleer presents clear approaches that are readily applicable in the classroom, and equips students with the necessary skills and knowledge for teaching design and technology education in Australia.
Fleer Technologies for Children jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Part I. Researching 'What Is Technology and Technologies Education?': 1. The contexts of technologies and technological knowledge; 2. Key ideas in the technologies curriculum; 3. Designing and creating preferred futures; 4. Creativity in design; Part II. The Curriculum in Action: 5. The curriculum in action - digital technologies; 6. Technologies contexts - food and fibre production and food specialisations; 7. Technologies contexts - engineering principles and systems, and materials and technology specialisations; 8. The curriculum in action - project management; Part III. Pedagogical Practices for Technologies: 9. Planning, assessment and evaluation in technologies; 10. Planning for teaching technologies: analysing the pedagogical approaches.


Fleer, Marilyn
Marilyn Fleer is the Foundation Chair of Early Childhood Education at Monash University, Victoria.


Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.