Buch, Englisch, 217 Seiten, Previously published in hardcover, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 301 g
Buch, Englisch, 217 Seiten, Previously published in hardcover, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 301 g
ISBN: 978-3-319-81001-0
Verlag: Springer International Publishing
This new book examines whether television can be used as a tool not just for capitalism, but for democracy. Throughout television’s history, activists have attempted to access it for that very reason. New technologies—cable, satellite, and the internet—provided brief openings for amateur and activist engagement with television. This book elaborates on this history by using ethnographic data to build a new iteration of liberalism, technoliberalism, which sees Silicon Valley technology and the free market of Hollywood end the need for a politics of participation.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Ethnologie | Volkskunde Ethnologie Ethnographie
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Weltgeschichte & Geschichte einzelner Länder und Gebietsräume Geschichte einzelner Länder Amerikanische Geschichte
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaft und Gesellschaft | Kulturwissenschaften Kulturwissenschaften
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Mediensoziologie
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Kultursoziologie
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften Digitale Medien, Internet, Telekommunikation
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Wissenssoziologie, Wissenschaftssoziologie, Techniksoziologie
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Medien & Gesellschaft, Medienwirkungsforschung
Weitere Infos & Material
Introduction: Liberalism and Video Power.- Chapter 1: Histories of Video Power.- Chapter 2: Liberalism and Broadcast Politics.- Chapter 3: Corporate Liberalism and Video Producers.- Chapter 4: Technoliberalism and the Origins of the Internet.- Chapter 5: Technoliberalism and the Convergence Myth.- Chapter 6: Silophication of Media Industries.- Chapter 7: Neoliberalism and Terminal Video.- Chapter 8: Towards the Beginning of a New Participatory Culture.- Postscript.