Buch, Englisch, 417 Seiten, Format (B × H): 170 mm x 244 mm, Gewicht: 718 g
Buch, Englisch, 417 Seiten, Format (B × H): 170 mm x 244 mm, Gewicht: 718 g
ISBN: 978-1-107-54405-5
Verlag: Cambridge University Press
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Musikwissenschaft Musikgattungen Elektronische Musik
- Geisteswissenschaften Musikwissenschaft Musikwissenschaft Allgemein Musikalische Akustik, Tontechnik, Musikaufnahme
- Technische Wissenschaften Sonstige Technologien | Angewandte Technik Akustik, Tontechnik
- Geisteswissenschaften Musikwissenschaft Musikgattungen Andere zeitgenössische Musikrichtungen
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik Programmierung | Softwareentwicklung Software Engineering
- Geisteswissenschaften Musikwissenschaft Musikwissenschaft Allgemein Musiktheorie, Musikästhetik, Kompositionslehre
- Geisteswissenschaften Musikwissenschaft Geschichte der Musik Geschichte der Musik: Klassische Musik des 20./21. Jahrhunderts
- Geisteswissenschaften Sprachwissenschaft Fremdsprachenerwerb und -didaktik
Weitere Infos & Material
Part I. Setting the Scene: Introduction Simon Emmerson and Leigh Landy; 1. The analysis of electroacoustic music – the differing needs of its genres and categories Simon Emmerson and Leigh Landy; Part II. Ideas and Challenges: 2. Listening and meaning: how a model of mental layers informs electroacoustic music analysis Gary Kendall; 3. Forming form John Young; 4. Interactive and generative music: a quagmire for the musical analyst Michael Young; 5. Some ideas concerning the relationship between form and texture Raúl Minsburg; Part III. Harnessing New Forces: 6. Exploiting computational paradigms for electroacoustic music analysis Tae Hong Park; 7. OREMA – an analytical community Michael Gatt; 8. EAnalysis: developing a sound-based music analytical tool Pierre Couprie; Part IV. Analyses of Key Works: 9. Trevor Wishart's Children's Stories II from Encounters in the Republic of Heaven: an analysis for children of a sample-based composition Leigh Landy; 10. Analysis of Foil by Autechre (from Amber (1994)) Ben Ramsay; 11. Temporal recurrence in Andrew Lewis's Penmon Point Ambrose Seddon; 12. Michel Waisvisz: No Backup/Hyper Instruments John Ferguson; 13. Analysing sound art: Douglas Henderson's Fadensonnen (2009) Kersten Glandien; 14. Analysing the identifiable: cultural borrowing in Diana Salazar's La voz del fuelle Manuella Blackburn; 15. Kireek 2011 championship routine analysis Sophy Smith; 16. The analysis of live and interactive electroacoustic music: Hans Tutschku – Zellen-Linien (2007) Simon Emmerson; 17. Audio only computer games – Papa Sangre Andrew Hugill and Panos Amelides; 18. Some questions around listening: Vancouver Soundscape Revisited by Claude Schryer Katharine Norman.