Buch, Englisch, Spanisch, Band Volume 210, 186 Seiten, Format (B × H): 164 mm x 241 mm, Gewicht: 450 g
Reihe: Monografías A
Buch, Englisch, Spanisch, Band Volume 210, 186 Seiten, Format (B × H): 164 mm x 241 mm, Gewicht: 450 g
Reihe: Monografías A
ISBN: 978-1-85566-108-0
Verlag: Tamesis Books
The Forgotten Ones [1950] and He [1952], made in Mexico, were followed, from 1960, in Spain and France, by the films for which he is best known: Viridiana [1961], Belle de jour [1966], Tristana [1970], The Discreet Charm of the Bourgeoisie [1972], and That Obscure Object of Desire [1977].
Gwynne Edwards analyses the films in the context of Buñuel's personal obsessions - sex, bourgeois values, and religion - suggesting that the film-maker experienced a degree of sexual inhibition surprising in a surrealist.
GWYNNE EDWARDS is Professor of Spanish at the University of Wales, Aberystwyth.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Theater- und Filmwissenschaft | Andere Darstellende Künste Filmwissenschaft, Fernsehen, Radio Filmgeschichte
- Geisteswissenschaften Theater- und Filmwissenschaft | Andere Darstellende Künste Filmwissenschaft, Fernsehen, Radio Filmtheorie, Filmanalyse
- Geisteswissenschaften Theater- und Filmwissenschaft | Andere Darstellende Künste Filmwissenschaft, Fernsehen, Radio Einzelne Filmschauspieler, Filmregisseure, Drehbuchautoren
Weitere Infos & Material
Buñuel and the Surrealists
A Surrealist in Chains
Buñuel and the Bourgeoisie
'Thank God I'm Still an Atheist'