Eckardt | Media and Urban Space | E-Book | sack.de
E-Book

E-Book, Englisch, 354 Seiten

Eckardt Media and Urban Space

Understanding, Investigating and Approaching Mediacity

E-Book, Englisch, 354 Seiten

ISBN: 978-3-86596-921-7
Verlag: Frank & Timme
Format: PDF
Kopierschutz: 1 - PDF Watermark



New information and communication techniques have significant influences on urban life. In this book, international and interdisciplinary research, projects and considerations about the emerging 'Mediacity' are presented. Contributions from scientists, artists, and architects from 14 different countries are analyzing, researching and creatively approaching the cultural, social, political, and economical phenomena of the encounter between media and urban space.

Frank Eckardt is professor for 'Sociology of Globalization' at the Bauhaus University in Weimar, Germany. He holds a PhD in Political Science. His main field of research is urban studies. Since 2004, he ist the coordinator of the research project 'Mediacity'.
Eckardt Media and Urban Space jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


1;Content;6
2;Media and Urban Space;8


Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.