Enchantment, Spells, and Occult Practices in Contemporary Economies
Buch, Englisch, 349 Seiten, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 4662 g
ISBN: 978-3-319-74396-7
Verlag: Springer International Publishing
Whilemagic may appear to be opposed to systems of rational economic thought, Moeran and Malefyt highlight the ways it may in fact be an accomplice to it.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Regierungspolitik Wirtschafts- und Finanzpolitik
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Marketing
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Wirtschaftspolitik, politische Ökonomie
- Sozialwissenschaften Ethnologie | Volkskunde Ethnologie Kultur- und Sozialethnologie: Materielle Kultur, Wirtschaftsethnologie
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftswissenschaften: Allgemeines
Weitere Infos & Material
1. Magical Capitalism: An Introduction.- 2. Magical Contracts, Numinous Capitalism.- 3. Exorcising Leverage: Sleight of Hand and the Invisible Hand in Islamic Finance.- 4. Trickster’s Triumph: Donald Trump and the New Spirit of Capitalism.- 5. Fetish, Magic, Marketing.- 6 Magical Names: Glamour, Enchantment, and Illusion in Women’s Fashion Magazines.- 7. The Magic of Paradox: How Advertising Ideas Transform Art into Business and the Ordinary into the Extraordinary.- 8. The Business of Inspiration: A Magical Technology of Prefiguration.- 9. The Magic Trick of Creative Capital: Competition, Confidence, and Collective Enchantment Among “Starchitects”.- 10. Anthropology as Science Fiction, or How Print Capitalism Enchanted Victorian Science.- 11. The Magic of Mass Publicity: Reading Ioan Coulia.- 12 Occult Economies, Revisited.- 13. The Enchantment Effect: A Semiotics of Boundary and Profit.