Buch, Englisch, 446 Seiten, Format (B × H): 170 mm x 240 mm, Gewicht: 876 g
Reihe: De Gruyter Handbooks in Business, Economics and Finance
Buch, Englisch, 446 Seiten, Format (B × H): 170 mm x 240 mm, Gewicht: 876 g
Reihe: De Gruyter Handbooks in Business, Economics and Finance
ISBN: 978-3-11-075597-8
Verlag: De Gruyter
Zielgruppe
Academic scholars and postgraduate students interested in sustain
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Betriebliches Energie- und Umweltmanagement
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Management: Führung & Motivation
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Unternehmensführung
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Unternehmensorganisation & Entwicklungsstrategien
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Unternehmensgründung
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensorganisation, Corporate Responsibility Corporate Social Responsibility (CSR), Nachhaltiges Wirtschaften
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensorganisation, Corporate Responsibility Unternehmensethik
Weitere Infos & Material
Introduction Part 1: Foundations of Sustainable Entrepreneurship
Field Evolution
Research Paradigms
Teaching Paradigms
Consultancy Paradigms Part 2: Sustainable Entrepreneurship and Leadership
Values, Norms and Traits
Opportunity Recognition Process
Start-up Process
Incumbent Transitions Part 3: Sustainable Entrepreneurship and Innovation
Teams and Processes
Degrees of Innovation
Tools and Technology
Policy Part 4: Sustainable Entrepreneurship and Business Models
Sustainable Value
Solutions for Sustainability
Multi Stakeholder Engagement
Long Term Perspectives Part 5: Sustainable Entrepreneurship Performance and Impact
Triple Bottom Line Performance
Performance Management
Regional Sustainable Development
Ecosystems