Buch, Englisch, 304 Seiten, Format (B × H): 175 mm x 250 mm, Gewicht: 714 g
Buch, Englisch, 304 Seiten, Format (B × H): 175 mm x 250 mm, Gewicht: 714 g
ISBN: 978-1-107-13458-4
Verlag: Cambridge University Press
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Musikwissenschaft Geschichte der Musik Geschichte der Musik: Romantik (ca. 1830-1900)
- Geisteswissenschaften Musikwissenschaft Geschichte der Musik Geschichte der Musik: Klassik (ca. 1750-1830)
- Geisteswissenschaften Musikwissenschaft Musikwissenschaft Allgemein Musiktheorie, Musikästhetik, Kompositionslehre
- Geisteswissenschaften Musikwissenschaft Musikwissenschaft Allgemein Einzelne Komponisten und Musiker
- Geisteswissenschaften Musikwissenschaft Musikinstrumente Saiteninstrumente
Weitere Infos & Material
Preface; Part I. Methodological Orientation: Harmonielehre (The Piano Sonatas): 1. IV as intermediary between I and V; 2. II as intermediary between I and V; 3. A detailed look at the circle of fifths; 4. III on the path from I to V; 5. The mediant within the orbit of the tonic; 6. Notable linear initiatives; 7. Parenthetical passages; Part II. Masterpieces: 8. String Quartet in B?Major (Op. 18, No. 6), La Malinconia, in response to William J. Mitchell; 9. Piano Sonata in D Minor (Op. 31, No. 2, 'Tempest'), movement 1, in response to William E. Caplin; 10. Violin Sonata in A Minor (Op. 47, 'Kreutzer'), movement 1, in response to Janet Schmalfeldt; 11. Symphony in A Major (Op. 92), movement 3, in response to Robert Gauldin; 12. Piano Sonata in E Major (Op. 109), in response to Nicholas Marston; 13. String Quartet in A Minor (Op. 132), movement 1, in response to Frank Samarotto; Epilogue.