A Geographical Perspective
Buch, Englisch, 208 Seiten, Format (B × H): 145 mm x 222 mm, Gewicht: 3845 g
ISBN: 978-1-137-56190-9
Verlag: Palgrave Macmillan UK
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaften Interdisziplinär Entwicklungsstudien
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Strategisches Management
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politikwissenschaft Allgemein
- Geowissenschaften Geographie | Raumplanung Humangeographie
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaften Interdisziplinär Globalisierung
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Regierungspolitik
Weitere Infos & Material
Introduction
1. Leaders and Leadership in a Globalized World
2. Spaces and Scales of Leadership
3. Leadership, Spirals and Trajectories
4. Spaces of Leadership: the Weight of Location and Leadership Density in Spaces
5. Leadership Capacity of Spaces
6. Spatial Networks: Connecting Spaces through Leaders
7. Geographical Knowledge as an Important Part of Leaders' Background
8. Spatial and Temporal Issues and the Role of Moments
9. Conclusions