How the U.S. Military Learned to Manage the Media and Public Opinion
E-Book, Englisch
ISBN: 978-0-231-56289-8
Verlag: De Gruyter
Format: EPUB
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Militärwesen Nationale und Internationale Sicherheits- und Verteidigungspolitik
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Mediensoziologie
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Weltgeschichte & Geschichte einzelner Länder und Gebietsräume Geschichte einzelner Länder Amerikanische Geschichte
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Geschichtliche Themen Militärgeschichte
Weitere Infos & Material
Acknowledgments
List of Abbreviations
Introduction: The Democracy of War
Part I. The Birth of the Political Army
1. The Army Ascendant: Marshall’s Media Management, 1939–1945
2. Army Overreach: Domestic Politics and Command Culture, 1945–1963
Part II. The Fall of the Political Army
3. Outpaced: The Press and Public Affairs in Vietnam, 1963–1968
4. The Tet Paradox: Media-Management Regimes in Vietnam, 1968–1975
5. Tet Suppressed: Army Doctrinal Innovations, 1976–1982
Part III. The Rise of the Political Army
6. Recovery: Small Wars and Organizational Renewal, 1983–1989
7. The Test: Media-Management Regimes in the Gulf War, 1990–1991
8. Lessons Learned and Not Learned, 1991–2000
Conclusion. The Birth, Fall, and Rise of the Political Army
Notes
Index