Buch, Englisch, 392 Seiten, Format (B × H): 170 mm x 244 mm, Gewicht: 675 g
Buch, Englisch, 392 Seiten, Format (B × H): 170 mm x 244 mm, Gewicht: 675 g
ISBN: 978-0-521-53198-6
Verlag: Cambridge University Press
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Pädagogische Psychologie
- Sozialwissenschaften Psychologie Allgemeine Psychologie Entwicklungspsychologie Kinder- und Jugendpsychologie
- Medizin | Veterinärmedizin Medizin | Public Health | Pharmazie | Zahnmedizin Medizinische Fachgebiete Psychiatrie, Sozialpsychiatrie, Suchttherapie
- Medizin | Veterinärmedizin Medizin | Public Health | Pharmazie | Zahnmedizin Medizin, Gesundheitswesen Medizinische Soziologie & Psychologie
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Gesundheitssoziologie, Medizinsoziologie
- Sozialwissenschaften Psychologie Psychotherapie / Klinische Psychologie
Weitere Infos & Material
1. Introduction; 2. Children's understanding of the representational nature of pictures; 3. Children's appreciation; 4. Children's early mark-making; 5. Being realistic; 6. The spatial organisation of the picture; 7. Children's ability to depict expressions of emotion; 8. The development of children's pictures and the history of art; 9. Artistic development in special populations; 10. Cultural influences on children's artwork; 11. Professionals' use of children's drawings; 12. Children's art and education; 13. Picturing the future; Appendix: Theories of visual perception and the perception of pictures; References.