Critical Thinking in Performing Arts Pedagogy
Buch, Englisch, 327 Seiten, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 588 g
ISBN: 978-981-16-5255-4
Verlag: Springer Nature Singapore
This book focuses on the teaching and philosophy of the pioneering performing arts teacher and educator Marjorie Barstow. She is one of the best and brightest exponents of the Alexander Technique (AT), an approach to awareness and movement widely deployed and valued in the performing arts and outside artistic circles. By comparing her approach to the educational philosophy of John Dewey, this book resurrects Marjorie Barstow’s name, and gives her pedagogy and legacy the attention it deserves.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Allgemeine Didaktik Kunst, Musik, Theater (Unterricht & Didaktik)
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Philosophie der Erziehung, Bildungstheorie
- Geisteswissenschaften Theater- und Filmwissenschaft | Andere Darstellende Künste Theaterwissenschaft Schauspieltechnik, Theaterpädagogik
- Sozialwissenschaften Pädagogik Teildisziplinen der Pädagogik Geschlechterpädagogik
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Geschichte der Pädagogik, Richtungen in der Pädagogik
Weitere Infos & Material
Introduction.- 1 The Problem with Alexander’s Technique.- 2 Marjorie Barstow's constellation.- 3 Making ideas clear.- 4 Reconstruction.- 5 Wishes, Desire, Interest and Art.- 6 Democracy and the social context.- 7 The Art and Integration of teaching and training.- Conclusion.