Christison / Krulatz | Multilingual Approach to Diversity in Education (MADE) | Buch | 978-3-031-17334-9 | sack.de

Buch, Englisch, 304 Seiten, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 533 g

Christison / Krulatz

Multilingual Approach to Diversity in Education (MADE)

A Methodology for Linguistically and Culturally Diverse Classrooms
2023
ISBN: 978-3-031-17334-9
Verlag: Springer Nature Switzerland

A Methodology for Linguistically and Culturally Diverse Classrooms

Buch, Englisch, 304 Seiten, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 533 g

ISBN: 978-3-031-17334-9
Verlag: Springer Nature Switzerland


This book introduces the Multilingual Approach to Diversity in Education (MADE), a framework that provides an extensive, holistic instrument with research-based teacher indicators for teachers, teacher educators, and administrators to deliver optimal education to multilingual learners in a range of contexts. The authors introduce and provide a theoretical and research-based rationale for the MADE, presenting in turn each of its seven indicators, situating them within current research and theory in multilingualism and education, and providing specific examples of classroom applications. This book will be of interest to academics, teacher educators, pre-service and practicing teachers, and graduate students interested in teaching and researching multilingual learners.


Christison / Krulatz Multilingual Approach to Diversity in Education (MADE) jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research

Weitere Infos & Material


Chapter 1: The multilingual turn in language education.- Chapter 2: Multilingual Approach to Diversity in Education (MADE): An overview.- Chapter 3: Classrooms as multilingual spaces.- Chapter 4: Developing and using teaching materials.- Chapter 5: Interaction and grouping configurations.- Chapter 6: Language and culture attitudes.- Chapter 7: Metacognition and metalinguistic awareness.- Chapter 8: Multiliteracy.- Chapter 9: Teacher and learner language use.- Chapter 10: Instructional design with MADE.- Chapter 11: Assessment of teaching and learning with MADE.- Chapter 12: MADE in teacher education and professional development.


Anna Krulatz is Professor of English in the Department of Teacher Education at the Norwegian University of Science and Technology in Trondheim, Norway.

MaryAnn Christison is Professor of Linguistics in the Department of Linguistics at the University of Utah, Salt Lake City, USA.




Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.