Management Consulting and the Ethics of Financialization in China
E-Book, Englisch, 264 Seiten
ISBN: 978-1-4780-0237-6
Verlag: De Gruyter
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Weltgeschichte & Geschichte einzelner Länder und Gebietsräume Geschichte einzelner Länder Asiatische Geschichte
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziologie Allgemein
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Internationale Wirtschaft
Weitere Infos & Material
Acknowledgments vii
Introduction 1
1. High Performers: The Making of Financialized Subjects 35
2. Evaluating Humans: Financial Rationality and Practices of Performance-Related Pay 64
3. Reducing Costs: Shared Service Centers, Labor, and the Outsourcing Rationale 91
4. Training Value: The Moral and Political Project of Selling Consultancy 110
5. Client Sites: Liminality, Modernity, and Performances of Expertise 131
6. Building a Paradise: Post-Mao Visions of Transformation 151
7. Conspicuous Ethicizing: Corporate Culture, CSR, and Corporate Subjectivity 172
Conclusion 193
Notes 203
References 221
Index 241