Buch, Englisch, 194 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 231 mm, Gewicht: 4989 g
Buch, Englisch, 194 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 231 mm, Gewicht: 4989 g
Reihe: Media, Culture and Social Change in Asia
ISBN: 978-1-138-57559-2
Verlag: Taylor & Francis
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Ethnologie | Volkskunde Volkskunde
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaften Interdisziplinär Regionalwissenschaften, Regionalstudien
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Geschichtliche Themen Mentalitäts- und Sozialgeschichte
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Stadt- und Regionalsoziologie
Weitere Infos & Material
Introduction: Why K-pop Fandom Matters 1. Same Look through Different Eyes: Korea’s History of Uniform Pop Music Acts 2. Into the New World: Girls’ Generation from the Local to the Global 3. The Political Economy of Idols: South Korea’s Neoliberal Restructuring and its Impact on the Entertainment Labor Force 4. Despite not being Johnny’s: The Cultural Impact of TVXQ in the Japanese Music Industry 5. SBS PopAsia: Non-stop K-Pop in Australia 6. Loyalty Transmission and Cultural Enlisting of K-pop in Latin America 7. Hallyu and the K-pop Boom in Japan: Patterns of Consumption and Reactionary Responses 8. The Dynamics of K-Pop Spectatorship: The Tablo Witch-hunt and Its Double-Edged Sword of Enjoyment 9. ‘We keep it local’ – Malaysianising "Gangnam Style": A Question of Place and Identity 10. A Sound Wave of Effeminacy: K-pop and the Male Beauty Ideal in China