Buch, Englisch, 179 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 4203 g
Buch, Englisch, 179 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 4203 g
ISBN: 978-981-10-0043-0
Verlag: Springer Nature Singapore
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften Kommunikation & Medien in der Politik
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften Massenmedien & Massenkommunikation
- Sozialwissenschaften Pädagogik Teildisziplinen der Pädagogik Medienpädagogik, Mediendidaktik
Weitere Infos & Material
Chapter 1 Introduction.- Chapter 2 Teaching and learning media literacy in China: The uses of media literacy education.- Chapter 3 Bringing media literacy education into the school curriculum: A tri-level adoption of Innovation model.- Chapter 4 Digital media use by Chinese youth and its impact.- Chapter 5 Confidence-building, empowerment, and engagement: An argument for practicing media literacy education in special education settings in Hong Kong.- Chapter 6 Using news narratives to learn about gender ideologies in contemporary China.- Chapter 7 Opportunities for implementing media literacy education as an obesity prevention strategy in China.- Chapter 8 Media and its influences on adolescents' identity in Hong Kong.- Chapter 9 School initiative of media literacy education in the context of the National Curriculum Reform.- Chapter 10 Integrating media literacy education into the school curriculum in China: A case study of a Primary school.- Chapter 11 Internationalizing China's digital media literacy education.- Chapter 12 The future of media literacy education in China: The way forward.