Buch, Englisch, 374 Seiten, Format (B × H): 172 mm x 244 mm, Gewicht: 730 g
The Cultural and Social Context of a Drink
Buch, Englisch, 374 Seiten, Format (B × H): 172 mm x 244 mm, Gewicht: 730 g
ISBN: 978-0-7506-6635-0
Verlag: Taylor & Francis Ltd
Zielgruppe
Professional Practice & Development
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Theater- und Filmwissenschaft | Andere Darstellende Künste Theaterwissenschaft Theatersoziologie, Theaterpsychologie
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften Interkulturelle Kommunikation & Interaktion
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaft und Gesellschaft | Kulturwissenschaften Kulturwissenschaften
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Kultursoziologie
Weitere Infos & Material
Preface; 1: Introduction; 2: The history of wine; 3: The nature of wine; 4: The structures of wine production; 5: Classifications, appellations and terroir; 6: Modern wines; 7: The motivation to drink wine; 8: The symbolic role of wine: Religion, sex, fertility and status; 9: Wine and the civilized life; 10: The contemporary wine consumer; 11: Wine and fraud; 12: Wine, health and abuse (Co-authored with Dr Patrick Farrell M.W.); 13: The enemies of wine; 14: The politics of wine; 15: Conclusion; Index