Chappell | Group Work in the English Language Curriculum | Buch | 978-1-349-43581-4 | sack.de

Buch, Englisch, 212 Seiten, Paperback, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 2921 g

Chappell

Group Work in the English Language Curriculum

Sociocultural and Ecological Perspectives on Second Language Classroom Learning
1. Auflage 2014
ISBN: 978-1-349-43581-4
Verlag: Palgrave Macmillan UK

Sociocultural and Ecological Perspectives on Second Language Classroom Learning

Buch, Englisch, 212 Seiten, Paperback, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 2921 g

ISBN: 978-1-349-43581-4
Verlag: Palgrave Macmillan UK


This book explores how using small groups in second language classrooms supports language learning. Chappell's experience as a language teacher equips him to present a clear, evidence-based argument for the powerful influence group work has upon the opportunities for learning, and how it should therefore be an integral part of language lessons.

Chappell Group Work in the English Language Curriculum jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Foreword PART I Introduction to Part I: Interaction in the Second Language Curriculum 1. An Ecological Perspective on the Interactive Second Language Classroom 2. Teacher and Learner Roles in the Interactive Classroom PART II Introduction to Part II: Group Work and the Second Language Curriculum 3. The Social Functions of Group Work: Optimising Interpersonal Relations 4. Building Field Knowledge Through Collective Thinking and the Joint Construction of Knowledge 5. Using Groups to Promote Oral Fluency - Language Development in Interaction 6. Emphasis on Language Form and Function - Group Work and the Development of Linguistic Knowledge 7. Using Groups Strategically - Negotiating Textual Meanings Through Group Work 8. Integrating Group Work into Lesson and Unit Plans


Philip Chappell is a Lecturer in the Linguistics Department at Macquarie University, Australia, where he convenes the Graduate Certificate of TESOL. His research interests are in classroom talk, sociocultural approaches to teacher cognition, dialogic pedagogy, and professional learning for English language teachers. He publishes in leading TESOL and Applied Linguistics journals.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.