Camilleri / Huss / King | Transcending Monolingualism: Linguistic Revitalization in Education | Buch | 978-90-265-1932-1 | sack.de

Buch, Englisch, 308 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 684 g

Camilleri / Huss / King

Transcending Monolingualism: Linguistic Revitalization in Education

Linguistic Revitalisation in Education
Erscheinungsjahr 2002
ISBN: 978-90-265-1932-1
Verlag: Taylor & Francis Ltd

Linguistic Revitalisation in Education

Buch, Englisch, 308 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 684 g

ISBN: 978-90-265-1932-1
Verlag: Taylor & Francis Ltd


This volume describes a wide range of educational situations where linguistic revitalization is currently taking place.

Camilleri / Huss / King Transcending Monolingualism: Linguistic Revitalization in Education jetzt bestellen!

Weitere Infos & Material


Linguistic revitalisation in education: An introduction; 1: Linguistic rights; 1: Minority rights in education: International rules and trends; 1: Life or death for languages and human beings – experiences from Saamiland; 2: Planning language acquisition at school; 2: “Do as I say, not as I do.” Legitimate language in bilingual Malta!; 2: Possibilities for educational language choice in multilingual Guinea-Bissau; 2: Revitalisation through immersion – A new road to Sorbian language maintenance?; 2: Linguistic revitalisation in Karelia: Pre-school, school and higher education; 2: The impact of Norwegian language policy at the micro-level: Saami language maintenance and school-based revitalisation; 2: The role of Kurdish children's literature for language maintenance; 3: Pedagogies and practices of linguistic revitalisation; 3: Language pedagogy and language revitalisation: Experiences from the Ecuadorian Andes and beyond; 3: From apartheid to democracy: The role of linguistic practices in schools; 3: Borderlands of identity – Revitalising language and cultural knowledge in a Navajo community living apart; 3: “We'll have to take it back!” Reclaiming Meänkieli in a Tornedalian school in Sweden; 4: Social, political, and cultural contexts of linguistic revitalisation in education; 4: Changing borders, changing identities: Language and school in the bilingual region of Carinthia; 4: Linguistic revitalisation in the Faroes: From vernacular towards national status; 4: Mother tongue education for revitalising a vigorous language? The case of Monguor, a minority language in China


K. King, A. Camilleri, L. Huss



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.