Buch, Englisch, 178 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 408 g
Peer and Self-Mentoring Women in Higher Education
Buch, Englisch, 178 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 408 g
Reihe: Routledge Studies in Leadership Research
ISBN: 978-0-367-47839-1
Verlag: Taylor & Francis
Zielgruppe
Postgraduate
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziale Gruppen/Soziale Themen Gender Studies, Geschlechtersoziologie
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungswesen: Organisation und Verwaltung
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftswissenschaften: Berufe, Ausbildung, Karriereplanung
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Betriebswirtschaft: Theorie & Allgemeines
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Management: Führung & Motivation
- Sozialwissenschaften Pädagogik Schulen, Schulleitung Universitäten, Hochschulen
Weitere Infos & Material
Chapter 1. Invitation to LEAD Chapter 2. Mapping the leadership heart Chapter 3. Blocking women’s path: Structural barriers to positions of senior leadership Chapter 4. Women’s leadership journeys across sectors: Different perspectives but the view is the same Chapter 5. Mentoring as an act of leadership Chapter 6. Leadership identity development: Can the voices of diverse women be heard? Chapter 7. The Girlhood Project: A relational exploration of learning, leading and becoming Chapter 8. Empowered voices: Charting the course of women's leadership through LEAD Mastermind peer-to-peer mentoring group Chapter 9. Epilogue: The Kitchen Table