Buch, Englisch, 211 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 145 mm x 222 mm, Gewicht: 3845 g
Horror, the Supernatural, and New Approaches to Literature
Buch, Englisch, 211 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 145 mm x 222 mm, Gewicht: 3845 g
ISBN: 978-1-137-48390-4
Verlag: Palgrave Macmillan US
Teaching Stephen King critically examines the works of Stephen King and several ways King can be incorporated into the high school and college classroom. The section on Variations on Horror Tropes includes chapters on the vampire, the werewolf, the undead monster, and the ghost. The section on Real Life Horror includes chapters on King's school shooting novella Rage, sexual violence, and coming of age narratives. Finally, the section on Playing with Publishing includes chapters on serial publishing and The Green Mile, e-books, and graphic novels.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Ethnologie | Volkskunde Ethnologie Kultur- und Sozialethnologie: Allgemeines
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungssystem
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Allgemeine Didaktik Kunst, Musik, Theater (Unterricht & Didaktik)
- Geisteswissenschaften Sprachwissenschaft Fremdsprachenerwerb und -didaktik
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Lehrerausbildung
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften
Weitere Infos & Material
1. Why Teach King?
PART I: VARIATIONS ON CLASSIC HORROR TROPES
2. The Vampire
3. The Werewolf
4. The 'Thing with no Name'
5. The Ghost
PART II: REAL LIFE HORROR
6. Rage
7. Sexual Violence
8. Coming of Age Stories
PART III: PLAYING WITH PUBLISHING
9. Serial Publishing and The Green Mile
10. E-books
11. Graphic Novels
12. Conclusion