Buch, Englisch, 263 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 3552 g
Britain and Beyond, 1880-1980
Buch, Englisch, 263 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 3552 g
Reihe: Historical Studies in Education
ISBN: 978-1-349-47523-0
Verlag: Palgrave Macmillan US
Using a wide range of student testimony and oral history, Georgina Brewis sets in international, comparative context a one-hundred year history of student voluntarism and social action at UK colleges and universities, including such causes as relief for victims of fascism in the 1930s and international development in the 1960s.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Geschichtliche Themen Mentalitäts- und Sozialgeschichte
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Geschichte der Pädagogik, Richtungen in der Pädagogik
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Weltgeschichte & Geschichte einzelner Länder und Gebietsräume Geschichte einzelner Länder Europäische Länder England, UK, Irland: Regional & Stadtgeschichte
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Pädagogische Soziologie, Bildungssoziologie
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Allgemeine Didaktik Hochschuldidaktik
Weitere Infos & Material
1. Introduction 2. A New Era in Social Service? Student Associational Culture and the Settlement Movement 3. Christian Internationalism, Social Study and the Universities Before 1914 4. The Student Chapter in Post-War Reconstruction, 1920-1926 5. No Longer the Privilege of the Well-To-Do? Student Culture, Strikes and Self-Help, 1926-1932 6. Digging with the Unemployed: The Rise of a Student Social Consciousness? 1932-1939 7. Students in Action: Students and Anti-Fascist Relief Efforts, 1933-1939 8. The Students' Contribution to Victory: Voluntary Work in the Second World War And After 9. Experiments in Living: Student Social Service and Social Action, 1950-1965 10. From Service to Action? Rethinking Student Voluntarism, 1965-1980 11. Conclusions: Students and Social Change, 1880-1980