Buch, Englisch, 214 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 524 g
The Influence of Investor's Emotions
Buch, Englisch, 214 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 524 g
Reihe: Contributions to Finance and Accounting
ISBN: 978-3-031-24485-8
Verlag: Springer International Publishing
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Finanzsektor & Finanzdienstleistungen Anlagen & Wertpapiere
- Wirtschaftswissenschaften Finanzsektor & Finanzdienstleistungen Internationale Finanzmärkte
- Wirtschaftswissenschaften Finanzsektor & Finanzdienstleistungen Finanzsektor & Finanzdienstleistungen: Allgemeines
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Volkswirtschaftslehre Allgemein Verhaltensökonomik
- Wirtschaftswissenschaften Finanzsektor & Finanzdienstleistungen Bankwirtschaft
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Volkswirtschaftslehre Allgemein Makroökonomie
Weitere Infos & Material
Introduction.- Part I. Asset Pricing.- Chapter 1. Oil Price Uncertainty: Panel Evidence from the G7 and BRICS Countries.- Chapter 2. Climate Risk and the Volatility of Agricultural Commodity Price Fluctuations: A Forecasting Experiment.- Chapter 3. Linking the COVID-19 Epidemic and Emerging Market OAS: Evidence Using Dynamic Copulas and Pareti Distributions.- Part II. Behavioral Finance.- Chapter 4. On the Relevance of Employee Stock Options Behavioral Models.- Chapter 5. the Term Structure of Psychological Discount Rate: Characteristics and Functional Forms.- Chapter 6. An Experimental Analysis of Investor Sentiment.- Chapter 7. On the Evolutionary Stability of Sentiment Investor.- Chapter 8. Institutional Investor Field Research: Company Fundamentals Driven by Investor Attention.- Chapter 9. What Drives the US Stock Market in the Context of COVID-19, Fundamentals or Investors’ Emotions?.