Buch, Englisch, Band 318, 563 Seiten, GB, Format (B × H): 142 mm x 215 mm, Gewicht: 816 g
Reihe: American Studies
Buch, Englisch, Band 318, 563 Seiten, GB, Format (B × H): 142 mm x 215 mm, Gewicht: 816 g
Reihe: American Studies
ISBN: 978-3-8253-4927-1
Verlag: Universitätsverlag Winter
If an understanding of U.S. Culture as Popular Culture in its national and international dimensions is one of the aims behind this publication, another is to conceive of cultural formations against the backdrop of shifting media environments. Placed alongside more traditional media such as literature and film, more recent phenomena including reality television, internet memes, and video games add considerable relevance to the critical appreciation of culture in the twenty-first century.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Literaturwissenschaft Literaturwissenschaft: Prosa, Erzählung, Roman, Prosaautoren
- Geisteswissenschaften Theater- und Filmwissenschaft | Andere Darstellende Künste Filmwissenschaft, Fernsehen, Radio
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaft und Gesellschaft | Kulturwissenschaften Populärkultur
- Geisteswissenschaften Kunst Kunstformen, Kunsthandwerk Installations-, Aktions-, Computer- und Videokunst