Bilic / Prug / Zitko | Political Economy of Digital Monopolies | Buch | 978-1-5292-1237-2 | sack.de

Buch, Englisch, 230 Seiten, Format (B × H): 161 mm x 240 mm, Gewicht: 517 g

Bilic / Prug / Zitko

Political Economy of Digital Monopolies

Contradictions and Alternatives to Data Commodification

Buch, Englisch, 230 Seiten, Format (B × H): 161 mm x 240 mm, Gewicht: 517 g

ISBN: 978-1-5292-1237-2
Verlag: Bristol University Press


Provides a new theoretical approach to explore an important issue in platform capitalism.
Bilic / Prug / Zitko Political Economy of Digital Monopolies jetzt bestellen!

Weitere Infos & Material


1. Introduction: Context of Digital Monopolies
2. Production, Circulation, and the Science of Forms: Theoretical Foundations
3. Marxian Perspectives on Monopolies
4. Platforms, Advertising, and Users
5. Financialization and Regulation
6. Controlling, Processing, and Commercializing Data
7. Conclusion: Contradictions and Alternatives to Data Commodification


Paško Bilic is a research associate at the Institute for Development and International Relations in Zagreb.
Toni Prug is an independent researcher based in Croatia.
Mislav Žitko is a lecturer in Philosophy at the University of Zagreb.


Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.