Practical Examples from Internet Auctions to Investment Banking
Buch, Englisch, 193 Seiten, Format (B × H): 144 mm x 223 mm, Gewicht: 3698 g
ISBN: 978-1-137-47541-1
Verlag: Palgrave MacMillan UK
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Volkswirtschaftslehre Allgemein Geldwirtschaft, Währungspolitik
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Entscheidungsfindung
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Internationale Beziehungen
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Wirtschaftspolitik, politische Ökonomie
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Volkswirtschaftslehre Allgemein Wirtschaftstheorie, Wirtschaftsphilosophie
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Volkswirtschaftslehre Allgemein Makroökonomie
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensforschung
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Volkswirtschaftslehre Allgemein Verhaltensökonomik
Weitere Infos & Material
PART I: NEGOTIATION AND AUCTION FORMS 1. Bilateral Negotiations 2. Auctions 3. Negotiations for Several Objects PART II: RATIONAL NEGOTIATION STRATEGIES 4. Basic Principles of Game and Bargaining Theory 5. Rational Bidding Strategies 6. Winner's Curse in an Auction PART III: AUCTION DESIGNS 7. Selection of an Auction Form 8. Disruptive Factors in Auctions PART IV: PREREQUISITES FOR REAL AUCTIONS 9. The Comparability of Alternatives using the Bonus System 10. The Commitment of Negotiation Processes