E-Book, Englisch, 280 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 230 mm
Reihe: ISSN
Berghaus New Approaches to Theatre Studies and Performance Analysis
Nachdruck 2011
ISBN: 978-3-11-091058-2
Verlag: De Gruyter
Format: PDF
Kopierschutz: 1 - PDF Watermark
Papers Presented at the Colston Symposium, Bristol, 21-23 March 1997
E-Book, Englisch, 280 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 230 mm
Reihe: ISSN
ISBN: 978-3-11-091058-2
Verlag: De Gruyter
Format: PDF
Kopierschutz: 1 - PDF Watermark
Dieser Band enthält 16 Aufsätze, die ursprünglich für das 49. Colston Symposium in Bristol verfaßt und für diese Publikation vollständig überarbeitet wurden. Sie gewähren Einsichten in einige der Haupttendenzen innerhalb der Disziplin Theaterwissenschaft während der vergangenen Jahrzehnte und stellen zahlreiche methodologische Neuansätze vor, vor allem in den Bereichen Aufführungsanalyse, Rezeptionsanalyse, Interkulturalismus, soziokulturelle Analyse, Theateranthropologie, Tanz- und Bewegungsanalyse, computergestützte Rekonstruktion von Aufführungsstätten, Straßentheater, Guerillatheater, rituelles Theater, usw.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
Weitere Infos & Material
Contents: Richard Schechner, What is >Performance StudiesPatrice Pavis, The Conditions of Reception in the Theatre: Psychological and Psychoanalytical Approaches. - Darko Suvin, On the Epistemology and Pragmatics of Intercultural Theatre Studies. - Maria Shevtsova, Sociocultural Performance Analysis. - Jean-Marie Pradier, Ethnoscenology: The Flesh is the Spirit. - Ian Watson, Intercultural Performance: Barter, Cultural Exchange and Reception. - Deborah Kapchan, Exchanging Lies and Creating Truths: Intentionality in Moroccan Market Place Performance. - Fawzia Afzal-Khan, Desiring Methodology: Performing Postcolonial Theatre Anthropology in Pakistan. - Andrew Gurr, Versatile Venues and the Displacement of the Globe: Reconstructing Outdoor and Indoor Performances in Jacobean England. - Richard Beacham, Virtually There: Computer-assisted Reconstructions of Ancient Theatrical Spaces. - Gad Kaynar, Audience and Response-Programming Research and the Methodology of the Implied-Spectator. - Susan Bennett, Watching Another, Viewing Theatre: Questions for Audience Reception and Cross-cultural Performance. - Janet Adshead-Lansdale, Narratives and Metanarratives in Dance Analysis. - Marcia B. Siegel, Using Lexicons for Performance Research: Three Duets. - Linda Myrsiades, Performance Analysis Through Field Research: The Guerilla Theatre in Greece Under the Nazi Occupation. - Lisa Wolford, Methodological Issues in the Documentation and Analysis Grotowsky's Art as Vehicle.