E-Book, Englisch, 596 Seiten
Battagline Hands-On Game Development with WebAssembly
1. Auflage 2019
ISBN: 978-1-83864-683-7
Verlag: De Gruyter
Format: EPUB
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)
Learn WebAssembly C++ programming by building a retro space game
E-Book, Englisch, 596 Seiten
ISBN: 978-1-83864-683-7
Verlag: De Gruyter
Format: EPUB
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)
No detailed description available for "Hands-On Game Development with WebAssembly".
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik Professionelle Anwendung Digitale Animation
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik Programmierung | Softwareentwicklung Software Engineering
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik Programmierung | Softwareentwicklung Spiele-Programmierung, Rendering, Animation
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik Professionelle Anwendung Digitales Video
Weitere Infos & Material
Table of Contents - Introduction to WebAssembly and Emscripten
- HTML5 and WebAssembly
- Introduction to WebGL
- Sprite Animations in WebAssembly with SDL
- Keyboard Input
- Game Objects and the Game Loop
- Collision Detection
- Basic Particle System
- Improved Particle Systems
- AI and Steering Behaviors
- Designing a 2D Camera
- Sound FX
- Game Physics
- UI and Mouse Input
- Shaders and 2D Lighting
- Debugging and Optimization