Buch, Englisch, 380 Seiten, Format (B × H): 162 mm x 229 mm, Gewicht: 553 g
A Practitioner's Guide
Buch, Englisch, 380 Seiten, Format (B × H): 162 mm x 229 mm, Gewicht: 553 g
Reihe: The Guilford School Practitioner Series
ISBN: 978-1-57230-823-7
Verlag: Guilford Publications
Zielgruppe
Professional and Professional Practice & Development
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Teildisziplinen der Pädagogik Sonderpädagogik, Heilpädagogik
- Sozialwissenschaften Pädagogik Schulen, Schulleitung Kindergarten & Vorschule
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Pädagogische Psychologie
- Sozialwissenschaften Psychologie Allgemeine Psychologie Entwicklungspsychologie Pädagogische Psychologie
Weitere Infos & Material
Preface
1. Critical Issues in Preschool Interventions
2. Consulting with Parents and Teachers
3. Principles and Techniques for Observing
4. Designing Effective Interventions
5. Evaluating Intervention Design and Outcomes
6. Developing New Behaviors and Modifying Existing Behaviors
7. Managing Severe Problem Behaviors
8. Changing Roles within Family Systems
9. Parent Interventions for Severe and Risk-Related Problem Behaviors
10. The Classroom as Ecosystem
11. Classroom Social and Safety-Related Interventions
References