Buch, Englisch, 215 Seiten, Previously published in hardcover, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 306 g
Twitter, Networked Publics, and the Transformation of American Journalism
Buch, Englisch, 215 Seiten, Previously published in hardcover, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 306 g
ISBN: 978-3-030-08017-4
Verlag: Springer International Publishing
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Kultursoziologie
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Mediensoziologie
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziologie Allgemein
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften Digitale Medien, Internet, Telekommunikation
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Journalismus & Presse
Weitere Infos & Material
1. Introduction.- 2. Twitter: More than 140 Characters.- 3. Understanding the Gates: The Journalistic Field in a Time
of Mediatization.- 4. “Tweet or Be Sacked”: Hybridity and Shifts in (Professional) Journalistic Practice.- 5. The Pros and Cons of Pro-Am Journalism: A Breaking News During the #BostonMarathon Bombing and Beyond.- 6. Tweeting #Ferguson: Affective Publics, Boundary Maintenance, and Journo- Activism in a Mediatized Field.- 7. We Stand with #Nerdland: Gatewatching and Agenda-Building by the “People Formerly Known as the Audience”.- 8. The Spectacle of #TrumpsAmerica: Political Journalism, Networked Publics, and the Battle for Symbolic Power.- 9. Twitter and Beyond: Journalistic Practice, Platforms, and the Future of Media Power.