Buch, Englisch, 346 Seiten, Trade Paperback, Format (B × H): 151 mm x 231 mm, Gewicht: 531 g
Buch, Englisch, 346 Seiten, Trade Paperback, Format (B × H): 151 mm x 231 mm, Gewicht: 531 g
ISBN: 978-0-520-23450-5
Verlag: University of California Press
Baranovitch's sources include formal interviews and conversations conducted with some of China's most prominent rock and pop musicians and music critics, with ordinary people who provide lay perspectives on popular music culture, and with others involved in the music industry and in academia. Baranovitch also observed recording sessions, concerts, and dance parties, and draws upon TV broadcasts and many publications in Chinese about popular music.
keywords: Ethnicity
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Musikwissenschaft Musikwissenschaft Allgemein Musikpsychologie, Musiksoziologie
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Weltgeschichte & Geschichte einzelner Länder und Gebietsräume Geschichte einzelner Länder Asiatische Geschichte
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaft und Gesellschaft | Kulturwissenschaften Kulturwissenschaften
- Geisteswissenschaften Musikwissenschaft Musikwissenschaft Allgemein Musikethnologie
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Soziologie von Migranten und Minderheiten
- Sozialwissenschaften Ethnologie | Volkskunde Ethnologie Kunstethnologie, Musikethnologie
- Sozialwissenschaften Ethnologie | Volkskunde Volkskunde
- Geisteswissenschaften Musikwissenschaft Musikgattungen Rock & Pop, Blues, Soul
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziale Gruppen/Soziale Themen Gender Studies, Geschlechtersoziologie
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaften Interdisziplinär Regionalwissenschaften, Regionalstudien
Weitere Infos & Material
List of Illustrations
Preface
Acknowledgments
Introduction
1. China Diversified: An Overview of Popular Music in the Reform Era, 1978–1997
2. The Negotiation of Minority/Majority Identities and Representation in Popular Music Culture
3. Negotiating Gender in Post-Revolutionary Popular Music Culture: Reconstructing Manhood, Womanhood, and Sexuality
4. Popular Music and State Politics: Hegemony, Resistance, Symbiosis, and Unity
Notes
References
Index