Buch, Englisch, 256 Seiten, Format (B × H): 161 mm x 240 mm, Gewicht: 558 g
Issues in Methodology and Ethics
Buch, Englisch, 256 Seiten, Format (B × H): 161 mm x 240 mm, Gewicht: 558 g
ISBN: 978-0-7507-0746-6
Verlag: Routledge
Zielgruppe
Postgraduate, Professional, and Undergraduate
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Schulen, Schulleitung Kindergarten & Vorschule
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Philosophie der Erziehung, Bildungstheorie
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziologie Allgemein Empirische Sozialforschung, Statistik
- Sozialwissenschaften Pädagogik Schulen, Schulleitung Grundschulen, Hauptschulen
Weitere Infos & Material
Part I:Changing concepts and methods in early years education research 1.Researching early childhood education 2.Constructing childhoods 3.Resrach paradigms: ways of seeing 4.Forms of observation: measurement and analysisPart II:Early childhood education: changing research practice 5.Early childhood research prior to 1985 6.Early childhood education research in a time of changePart III: Early childhood education research in action 7.Multilevel modelling: a case study on mathematics performance 8.Ethnography for early childhood settingsPart IV: Current policy, perspectives and practice in the field 9.Roles, responsibilities and relationships 10.Ethical issues 11.A Canterbury tale: the researcher's inside story 12.Policy and practice: the hand that rocks the cradle 13.Current theoretical perspectives: directions for the future?