Argyle / Beit-Hallahmi | The Social Psychology of Religion | Buch | 978-0-415-83776-7 | sack.de

Buch, Englisch, 260 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 334 g

Reihe: Psychology Revivals

Argyle / Beit-Hallahmi

The Social Psychology of Religion


1. Auflage 2014
ISBN: 978-0-415-83776-7
Verlag: Routledge

Buch, Englisch, 260 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 334 g

Reihe: Psychology Revivals

ISBN: 978-0-415-83776-7
Verlag: Routledge


Originally published in 1975, this book is a completely rewritten, revised version of Michael Argyle’s standard work, Religious Behaviour, first published in 1958. A great deal of new research had appeared since that date, which threw new light on the nature and origins of religious behaviour, beliefs and experience.

Argyle / Beit-Hallahmi The Social Psychology of Religion jetzt bestellen!

Weitere Infos & Material


Preface 1 Introduction 2 Religious activity in Great Britain and the USA, 1900-73 3 Environmental and situational factors 4 Age and religion 5 Sex differences 6 Personality and religion 7 Social and political attitudes 8 Religion and personal adjustment 9 Sex and marriage 10 Social and economic factors 11 Theories of religious behaviour Bibliographical index Subject index


Michael Argyle, Benjamin Beit-Hallahmi



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.