The Impact of Globalization in a Developing Market
Buch, Englisch, 319 Seiten, Format (B × H): 142 mm x 216 mm, Gewicht: 5268 g
ISBN: 978-1-137-44455-4
Verlag: Palgrave MacMillan UK
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Internationales Management
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensorganisation, Corporate Responsibility Selbstständige & Freiberufler
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaft und Gesellschaft | Kulturwissenschaften Kulturwissenschaften
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Betriebswirtschaft: Theorie & Allgemeines
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Internationale Wirtschaft
Weitere Infos & Material
PART I: EVOLVING PATTERNS OF EXPANDING TRADE 1 Firms Adapting to Global Marketplaces - Introduction 2 The Phenomenon of Globalization in Trade 3 Theorizations of Economic Geography PART II: THE INDIAN TEXTILE POLICY AND SMEs 4 Indian Textile and Apparel Industry 5 SMEs in Indian Textiles 6 Kannur- History, Background and Trade Linkages PART III: ANALYTICAL FRAMEWORK AND STUDY DESIGN 7 Global Value Chain Analysis Framework 8 The Study of Linkages using Mixed Methods 9 Presenting the Analysis of Qualitative Data PART IV: REFLEXIVE RECORDS OF EVIDENCE 10 Examining Emergent Codes through Constant Comparison 11 Examining Apriori Codes through Cross Case Analysis of Case Reports 12 Analysis of Buyer Perceptions and Buying Functions PART V: IMPACTS, OUTCOMES AND FUTURE DIRECTIONS 13 Analyzing the Collective Perception by Survey of SMEs 14 Developing Meta Inferences From Case Studies and Surveys 15 Conclusion: Possible Strategies Against Self Limiting Growth