Anderson / Montero | Educational Qualitative Research in Latin America | E-Book | sack.de
E-Book

E-Book, Englisch, 272 Seiten

Reihe: Studies in Education and Culture

Anderson / Montero Educational Qualitative Research in Latin America

The Struggle for a New Paradigm
Erscheinungsjahr 2013
ISBN: 978-1-135-54873-5
Verlag: CRC Press
Format: EPUB
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)

The Struggle for a New Paradigm

E-Book, Englisch, 272 Seiten

Reihe: Studies in Education and Culture

ISBN: 978-1-135-54873-5
Verlag: CRC Press
Format: EPUB
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)



First Published in 1998. Routledge is an imprint of Taylor & Francis, an informa company.

Anderson / Montero Educational Qualitative Research in Latin America jetzt bestellen!

Weitere Infos & Material


Contents
*Introduction, Gary L. Anderson and Martha Montero-Sieburth
*Overview of Ethnographic Research in Latin America
*Ethnography and the Commitment to Public Schooling: A Review of Research at the DIE, Elsie Rockwell (Mexico)
*Appropriating Ethnography for Research in Education: Reflections on Recent Efforts in Argentina and Chile, Graciela Batallán (Argentina)
*An Overview of Ethnographic Research in Mexico: An Approach to Educational Problems, María Bertely and Martha Corenstein (Mexico)
*Qualitative Studies of Social, Educational, and Institutional Change
Political Resocialization of Women in a Brazilian Literacy Program (MOVA), Nelly P. Stromquist (Peru)
*Role of Women in the Democratization of Schools and Families in Argentina, Beatriz Schmukler (Argentina)
*Anomie and Education: the Politics of Innovation in a Mexican High School, Juan Fidel Zorrilla (Mexico)
*Qualitative Action Research for Teacher Development
*Teachers as Learners: the Dialectics of Improving Pedagogical Practice in Brazil, Elvira Souza Lima (Brazil)
*Participatory Action Research in Teacher Education: Studying the Reality of Teaching in Latin America, Anita Barabtarlo y Zedansky and Margarita Theesz Poschner (Mexico)
*Development of a Teacher Training Model Derived from Applied Ethnographic Research in Costa Rican Marginal-Urban Elementary Schools, Margarita Brenes, Natalia Campos, Nidia García, Marta Rojas, and Emilia Campos (Costa Rica)
* Conclusion, Martha Monter-Sieburth and Gary L. Anderson
*Appendix: Latin American Research Centers in Education.
Index.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.