Buch, Englisch, 208 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 231 mm, Gewicht: 318 g
Buch, Englisch, 208 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 231 mm, Gewicht: 318 g
Reihe: Routledge Critical Studies in Asian Education
ISBN: 978-0-367-48408-8
Verlag: ROUTLEDGE
Zielgruppe
Postgraduate and Professional
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Stadt- und Regionalsoziologie
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungssystem Vergleichende und Empirische Bildungsforschung
- Sozialwissenschaften Pädagogik Schulen, Schulleitung Universitäten, Hochschulen
- Geisteswissenschaften Sprachwissenschaft Mehrsprachigkeit
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungssystem Bildungspolitik, Bildungsreform
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaften Interdisziplinär Regionalwissenschaften, Regionalstudien
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Methoden des Lehrens und Lernens
Weitere Infos & Material
Acknowledgements
Foreword
Chapter 1: Vietnamese Foreign Language Policy in Higher Education: a Barometer to Social Changes (Lam Thi Lan Huong and James Albright)
Chapter 2: Globalisation and Vietnamese foreign language education (Thi Thuy Le and Shen Chen)
Chapter 3: Nation Building and Language-in Education Policy (Phuong Anh Vu)
Chapter 4: Current Challenges in the Teaching of Tertiary English in Vietnam (Trinh Thi Thu Hien and Mai Thi Loan)
Chapter 5: Vietnamese higher education language planning and university students’ career development (Thuy Bui, Thi Thom Thom Nguyen and An Duc Nguyen)
Chapter 6: Textbooks as Cultural Mediators: Exploring Representations of Culture in Vietnamese tertiary EFL Textbooks (Trinh Thi Thu Hien)
Chapter 7: General English for Non-majors in Higher Education (Loan Thi Lam)
Chapter 8: EFL Speaking Assessment in Vietnamese Tertiary Education (Nam Lam)
Chapter 9: Business students’ perspectives on the use of English medium instruction in Vietnamese universities (Le Thi Thuy Nhung)
Chapter 10: Rural Students’ Motivation for Learning English: Implications for Transition to Tertiary Education (Cuong Pham and Cynthia White)
Chapter 11: Examining the motivation and achievement of Vietnamese university students as they undertake English classes (Truong Cong Bang and Jennifer Archer)
Chapter 12: Learner autonomy in tertiary English classes in Vietnam (Nhung Bui)
Chapter 13: Vietnamese EFL teacher training at universities: Review of the design and cultural aspect of the curriculum (Mai Thi Quynh Lan and Pham Thi Thanh Thuy)
Index